lørdag 19. mai 2007

min første gang...traumatisk opplevelse...



nå ska eg fortella om min første gang. Altså første gang eg hadde kjøretime...


D første eg tenkte mens bilen så vidt begynte å bevege seg va: "ALDRI MER!" D va skummelt... Visste verken isje koss eg sko få den tingen t å kjøra, eller (någe som ble mer brukbart) kossen eg sko stoppa den. Min første kjøretime foregjekk på ein "øde" plass. På den eine siden av veien va d sjø, på den andre gjerde. Og ved gjerde sto d ein hau me parkete trailere som eg på en eller annen måde greide å ISJE treffa. Greide jo d nesten, men d e vel isje d så e meiningå me kjøringen... At kjørelæreren min va steingammale gjore d heila isje så mye bedre. Fekk bare ekstra panikk(sjøl om eg trodde at d isje jekk). Begynte t slutt å lura på om han virkeli e blinde. Eg holdt på å kjøra på masse ting, men han bare maste om at eg sko kjøra fortare...?






D vanskeligaste me heile kjøringen va jo å starta bilen. Kver gong eg sko begynna så glømpte eg d ud..." inn me den, ud me den, halveis inn me den, skift på den" Livet hadde vore mye enklere me bare automater....Eg får by the way isje lov å kjøra me min kjære fine grønne automat t eg har fått tegen på den rare audien som isje ein gong har ein håndbrekk...




Neste kjøretime 5. juni, men eg e isje liga entusiastiske t den som eg va t den første...


Blondi on the road...




2 kommentarer:

Månestråle sa...

Hehe, eg tror nok han du kjøre me har hatt mange blondier, og e nok veldi gammale og tar live me ro :p
Ligavel e eg glae for at eg ikkje har same skole så dg nå :p
Bare ver glae for at du ikkje havna inni trailerane, eller at d gjekk sånn så på bilde..
Sgo og ønska me ikkje hadde alternativet å vella mudlå automat og gir...

Helene Kirkholm sa...

Hehe, det går nok bedre ittekvert ska du se, alltid skummelt i bjynnelsen, stå på :)Den dagen du står me lappen i hendene e ein fantastisk dag, du har mye å se fram te, gled deg ;)